Voorwoord

Een extreem droge zomer waarin de ene natuurbrand de andere direct opvolgde. Een forse griepepidemie aan het begin van het jaar, waarbij we een belangrijke rol hadden bij het bestrijden van de effecten. Het jaar 2018 stelde ons voor grote uitdagingen, maar we lieten zien dat we in staat zijn om dit soort crises aan te gaan.

Ons werk draaide niet alleen om de bestrijding van incidenten en crises. De kwaliteit van ons werk valt of staat immers ook met een goede ondersteuning en voorbereiding. Voor én achter de schermen werd afgelopen jaar hard gewerkt met als overkoepelend doel onze - en jouw - zorg voor veiligheid. Met dit jaaroverzicht praten we je bij, mijlpalen, bijzonderheden en weetjes uit 2018 komen voorbij.

Wij prijzen ons gelukkig met medewerkers die zich voor de volle 100% inzetten. Dag in dag uit. Onvermoeibaar zijn ze, onze collega’s met het hart op de juiste plek. Zij zijn het die voor een veilige regio zorgen waarin we met elkaar kunnen leven, wonen en werken. Ook in het nieuwe jaar blijven we ons met hart en ziel inzetten voor alle uitdagingen die op ons pad komen. Wij zijn er klaar voor!